Ik wens je veel personeel toe!

Ik wens je veel personeel toe is een joodse uitspraak met een cynische ondertoon. Er wordt bedoeld dat je met veel personeel ook veel zorgen hebt. Om dit te voorkomen raad ik iedere werkgever aan zijn employer branding als belangrijk onderdeel in zijn bedrijfsvoering op te nemen.

Employer branding?

Het versterken van je werkgeversmerk. Als bedrijf maar ook als werkgever heb je een imago. Dit imago is bepalend of een klant of nieuwe werknemer voor jouw organisatie kiest. Employer branding is het middel om goede medewerkers te vinden, binden & boeien.

Een vaak gehoord misverstand is dat de inzet van employer branding alleen nodig is bij het werven van nieuwe medewerkers.  Employer branding gaat over hoe je als werkgever wordt ervaren en is dus ook essentieel voor de werkgever die zijn huidige personeel wil behouden.

Uiteindelijk zijn de medewerkers ‘het middel’ om de doelstellingen van het bedrijf te behalen. In iedere economische fase van je organisatie zijn je medewerkers belangrijk en wil je voorkomen dat goede mensen de organisatie verlaten.

Identificeren je huidige werknemers zich met de waarden & normen die je als organisatie wilt uitstralen? Zijn zij de ambassadeurs van je organisatie? Is je (interne & externe) communicatie afgestemd op je missie en het imago?

Door vanuit een gedegen employer brand plan op korte termijn aan de slag te gaan en een langer termijn visie te bepalen zorgen we voor een duurzaam middel om je personeel te vinden, binden & boeien.

Wat levert het je nog meer op?

  • Lager verzuim
  • Toename van betrokkenheid & trots van personeel
  • Hogere productiviteit
  • Lagere wervingskosten
  • Sterke afname van verloop, nooit meer recruiten met de achterdeur open
  • Stabiele organisatie
  • Hogere bekendheid in z’n algemeen dus ook bij klanten en prospects

Zoals de Britse zakenman Richard Brandson zei: “Clients do not come first. Employees come first. If you take care of your employees, they take care of your clients.”

Het verkrijgen van een sterk werkgeversmerk is voor ieder type bedrijf nodig en mogelijk. Omdat er gelukkig heel veel verschillende organisaties zijn, kunnen & willen wij alleen maatwerk bieden. Aan de hand van een aantal vragen en persoonlijke presentatie laten we je graag zien hoe we je organisatie kunnen begeleiden bij het verkrijgen en behouden van een sterk werkgeversmerk.

Contact opnemen

Boek – In 13 stappen werk maken van jouw loopbaan